RODO

Respektując przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym przede wszystkim art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej również „RODO”), dyspozycje Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000), Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800) jak również Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, informujemy, iż podmiotem odpowiedzialnym za proces przetwarzania danych osobowych udostępnianych za pośrednictwem strony internetowej https://kancelaria-ziober.pl/, jak również w formularzu kontaktowym na platformie Facebook® – Meta Platforms Ireland Ltd., (zwane dalej łącznie Platformą) jest Krzysztof Ziober prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Biuro Rachunkowe Krzysztof Ziober, ul. Krakowska 176, 33-100 Tarnów (dalej jako: „Administrator” lub „Biuro Rachunkowe”).

I DANE IDENTYFIKUJĄCE ORAZ KONTAKTOWE

  1. Administratorem danych osobowych jest Krzysztof Ziober prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Biuro Rachunkowe Krzysztof Ziober, ul. Krakowska 176, 33-100 Tarnów, NIP: 9930378588, REGON: 121191800.
  2. Administrator udostępnia następujące kanały kontaktowe:

✓ adres korespondencyjny: ul. Krakowska 176, 33-100 Tarnów,

✓ adres poczty elektronicznej: biuro@kancelaria-ziober.pl

✓ formularzu kontaktowym na platformie Facebook® – Meta Platforms Ireland Ltd. – nazwa profilu „Biuro Rachunkowe Ziober”,

✓ formularzu kontaktowym na stronie internetowej Administratora, pod adresem: https://kancelaria-ziober.pl/kontakt/

  1. W celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych osobowych, Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących procesu przetwarzania danych osobowych, oraz w celu skorzystania
    z przysługujących praw związanych z wyżej wskazanym przetwarzania.

Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można się kontaktować:

✓ pisemnie na adres: Biuro Rachunkowe Krzysztof Ziober, ul. Krakowska 176, 33-100 Tarnów,
z dopiskiem „IOD”,

✓ elektronicznie: iod@kancelaria-ziober.pl.

II OŚWIADCZENIA ADMINISTRATORA

  1. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane osobowe dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez NIEGO dane osobowe są:

✓ przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą;

✓ zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej
w sposób niezgodny z tymi celami;

✓ adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;

✓ prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;

✓ przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;

✓ przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych.

  1. Administrator w ramach swojej działalności może przetwarzać dane osobowe występując w roli Administratora Danych Osobowych (ADO), lub jako Podmiot Przetwarzający (Procesor). Podstawą działania w charakterze Procesora, jest umowa powierzenia danych osobowych zawarta pomiędzy Biurem Rachunkowym a Administratorem Danych Osobowych.

III PODSTAWA PRAWNA, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Podstawa prawna, cel oraz zakres przetwarzania przez Administratora danych osobowych jest zależny od charakteru podejmowanych przez Biuro Rachunkowe działań. W ramach powyższego, dokonuje się następującego wyliczenia:
  2. a) Administrator przetwarza dane osobowe jako Administrator Danych Osobowych związane
    z dostarczaniem strony internetowej. Podczas każdego wejścia na stronę internetową serwer automatycznie zapisuje dane takie jak adres IP użytkownika, nazwa hosta, data i godzina dostępu, rodzaj i lokalizacja, informacja o typie przeglądarki oraz pliki cookies. Podstawą prawną dla tymczasowego przechowywania wyżej wskazanych danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, ponieważ Administrator posiada uzasadniony interes w przetwarzaniu danych, aby umożliwić dostarczenie strony internetowej Użytkownikowi do jego urządzenia elektronicznego. Zapisywanie wyżej wskazanych danych odbywa się w celu zapewnienia funkcjonalności strony internetowej. Przetwarzanie danych, o którym mowa powyżej nie ma na celu ich użycie do celów marketingowych.
  3. b) Administrator przetwarza dane osobowe jako Administrator Danych Osobowych, takie jak: imię
    i nazwisko/nazwa firmy, miejscowość, numer telefonu, adres email; w przypadku złożenia zapytania ofertowego przez Użytkownika, poprzez formularz kontaktowy udostępniany przez Biuro Rachunkowe, przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; i/lub na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. udzielonej zgody. Dane osobowe przetwarzane są w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym przede wszystkim przedstawieniu oferty na usługi świadczone przez Administratora.
  4. c) Administrator przetwarza dane osobowe w charakterze Procesora (podmiotu przetwarzającego),
    w celu wykonania umowy o świadczenie usług księgowych i/lub kadrowych zawartej
    z Administratorem Danych Osobowych (Klientem). Przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. w celu wykonania zawartego z Administratorem Danych Osobowych zobowiązania. Działając w roli Procesora, Biuro Rachunkowe przetwarza dane osobowe ujawnione w Panelu Klienta za pośrednictwem strony internetowej https://kancelaria-ziober.pl/pulpit-menadzera/, w wykonaniu umowy powierzenia danych osobowych.
  5. e) Administrator ma prawo przetwarzać dane osobowe, niezależnie od udzielonej zgody, w sytuacji gdy:

✓ przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Biurze Rachunkowym (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

✓ przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej (art. 6 ust. 1 lit. d RODO);

✓ przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Biuro Rachunkowe lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  1. Administrator informuje Użytkownika w jakim charakterze przetwarza jego dane osobowe, przed rozpoczęciem procesu ich przetwarzania.

IV OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

  1. Okres przechowywania danych osobowych uzależniony jest od celu, w jakim dane te są przetwarzane:

✓ w przypadku przetwarzania na podstawie udzielonej zgody, w tym w celach marketingowych – do czasu otrzymania informacji o wycofaniu wyżej wskazanej zgody. Administrator wskazuje, iż wyrażenie zgody jest dobrowolne, oraz że można ją wycofać w każdej chwili; nie będzie to miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed wycofaniem,

✓ gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy, będziemy przetwarzać dane do czasu upływu ewentualnych terminów przedawnienia roszczeń z umowy oraz z zastrzeżeniem właściwych przepisów powszechnie obowiązującego prawa,

✓ w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego do czasu, aż zgłoszą Państwo swój sprzeciw względem ich przetwarzania we wskazanym celu lub gdy ustalimy, że uległy one dezaktualizacji; nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy,

✓ w odniesieniu do pozostałych celów opartych na uzasadnionym interesie Administratora  – przez okres ważności tych celów albo do czasu, aż Użytkownik zgłosi swój sprzeciw.

V UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administrator może udostępniać dane osobowe następującym podmiotom:

✓ pracownikom, zleceniobiorcom, a także innym podmiotom, z którymi współpracuje Administrator, w tym w szczególności hostingodawcy strony internetowej, dostawcy poczty elektronicznej, obsłudze informatycznej oraz prawnej. Administrator zapewnia zachowanie ochrony danych osobowych powierzonych tym podmiotom na zasadach określonych w niniejszym dokumencie oraz w przepisach  powszechnie obowiązującego prawa;

✓ organom państwowym uprawnionym do żądania udostępnienia danych, w tym przede wszystkim: policja, prokuratura, organy samorządu terytorialnego, organy podatkowe i inne uprawnione na podstawie przepisów szczególnych.

 

VI PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

  1. Wycofanie zgody

✓  Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę udzieloną na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może nastąpić
w formie pisemnej na adres Administratora, bądź też w formie elektronicznej na adres e-mail iod@kancelaria-ziober.pl.

✓ W przypadku wycofania zgody może zaistnieć sytuacja, iż Administrator będzie uprawniony do przetwarzania danych osobowych w dalszym ciągu na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa. W takiej sytuacji Administrator będzie przetwarzał dane osobowe jedynie w celach i w zakresie w jakim dopuszczają to przepisy prawa pomimo braku zgody osoby, której dane dotyczą.

  1. Dostęp do danych

✓ Osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do tych danych oraz do następujących informacji:

–  cele przetwarzania danych osobowych;

–  kategorie przetwarzanych danych osobowych;

– informacje o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych, a także zastosowanych zabezpieczeniach związanych z przekazywaniem danych odbiorcom
w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych;

– w miarę możliwości planowany okres przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu;

– informacje o prawie do żądania od Administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych dotyczącego osoby, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania;

–  informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego;

– jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od osoby, której dane dotyczą – wszelkie dostępne informacje o ich źródle;

– informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu

✓ Administrator na żądanie, dostarcza osobie, której dane dotyczą, kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu. Za wszelkie kolejne kopie, o które zwróci się osoba, której dane dotyczą, Administrator może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, zwraca się o kopię drogą elektroniczną i jeżeli nie zaznaczy inaczej, informacja zostanie udzielona drogą elektroniczną, jeżeli będzie to możliwe.

  1. SPROSTOWANIE

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.

  1. USUNIĘCIE DANYCH

✓ Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych, a Administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:

– dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;

– osoba, której dane dotyczą, cofnęła skutecznie zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;

– osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne, prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania

– osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania danych na cele marketingu bezpośredniego;

– dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;

– dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator;

– dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.

  1. OGRANICZENIE PRZETWARZANIA DANYCH

✓ Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych
w następujących przypadkach:

– osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;

– przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;

– Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

– osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

✓ Przez ograniczenie przetwarzania danych osobowych należy rozumieć przechowywanie danych osobowych w celu ograniczenia ich dalszego przetwarzania.

✓ Jeżeli na mocy wyżej wymienionego żądania przetwarzanie danych zostało ograniczone, takie dane osobowe można przetwarzać, z wyjątkiem przechowywania, wyłącznie za zgodą osoby, której dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego. Przed uchyleniem ograniczenia przetwarzania Administrator informuje o tym osobę, której dane dotyczą, która żądała ograniczenia.

6.PRZENIESIENIE DANYCH

✓ Osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu Administratorowi bez przeszkód ze strony Biura Rachunkowego, któremu dostarczono te dane osobowe, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie umowy oraz jeżeli przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.

✓ Wykonując prawo do przenoszenia danych określone wyżej, osoba której dane dotyczą, ma prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu Administratorowi,
o ile jest to technicznie możliwe.

✓ Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.

7.SPRZECIW

✓ Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na przepisie art. 6 ust. 1 lit. e, f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w tym profilowania na podstawie tych przepisów.

✓ Po wniesieniu sprzeciwu Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

✓ Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, wniesie sprzeciw wobec przetwarzania do celów marketingu bezpośredniego, danych osobowych nie wolno już przetwarzać do takich celów.

8.REALIZACJA PRAW

✓ Realizacja praw określonych wyżej następuję na żądanie zgłoszone Administratorowi w formie pisemnej lub elektronicznej na adres e-mail iod@kancelaria-ziober.pl. Na ten sam adres e-mail można kierować wszelkie zapytania odnośnie praw, które przysługują osobie, której dane dotyczą. Administrator dokłada wszelkich starań, aby w sposób jasny i przystępny wyjaśnić przysługujące prawa i umożliwić osobie, której dane dotyczą skorzystanie z nich.

9.SKARGA

✓ Osoba, której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, w szczególności
w państwie członkowskim swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia, jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza niniejsze rozporządzenie.

Wyżej wskazaną skargę należy wnieść do organu nadzorczego, Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

VII AUTOMATYZACJA ORAZ PROFILOWANIE

Administrator oświadcza, iż dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu.

 

VIII PPRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODRACZY

Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.

 

IX PLIKI COOKIES I INNE TECHNOLOGIE

  1. Informujemy, że na Naszej stronie internetowej używamy technologii cookies (plików tekstowych) oraz innych technologii do rejestrowania informacji o stronach lub podstronach odwiedzanych przez użytkownika oraz jego aktywności.
  2. Cookies to informacje zapisywane przez przeglądarkę. Nie mają one żadnego wpływu na oprogramowanie ani sprzęt. Pliki cookies są kojarzone wyłącznie z przeglądarką konkretnego urządzenia, bez podawania imienia lub nazwiska użytkownika (użytkownik anonimowy). Są to informacje zapisywane przez serwer na urządzeniu użytkownika, które serwer może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z urządzeniem użytkownika.
  3. Stosujemy pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard wygody naszego serwisu, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz naszego przedsiębiorstwa w celu optymalizacji działań.
  4. Na naszej witrynie wykorzystujemy następujące pliki cookies:
  5. a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu;
  6. b) pliki cookies służące zapewnieniu bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć
    w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;
  7. c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;
  8. d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  9. Administrator wykorzystuje pliki cookies także do zbierania danych statycznych, za pośrednictwem narzędzi analitycznych: Google Analytics (Administrator cookies: Google Inc. USA)
  10. Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.
  11. Jeśli nie chcesz otrzymywać plików cookies, możesz zmienić ustawienia przeglądarki. Jednocześnie wskazujemy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla Uwierzytelniania, Bezpieczeństwa i Preferencji, utrudni korzystanie ze stron internetowych, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie z nich.
  12. Większość przeglądarek umożliwia użytkownikom kontrolowanie plików cookies w ustawieniach preferencji. Użytkownicy powinni przeczytać politykę ochrony prywatności tych przeglądarek, aby poznać ich zasady korzystania z plików cookies. Ograniczenie możliwości ustawienia plików cookies może pogorszyć ogólną jakość korzystania ze stron internetowych.

 

X OŚWIADCZENIA KOŃCOWE

  1. Zakres w jakim możliwe będzie skorzystanie z praw przysługujących osobie, której dane dotyczą, może być na mocy przepisów prawa ograniczony, w szczególności ze względu na prawa i wolności innych osób lub ze względu na interes publiczny.
  2. Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą, szczegółowo opisane w niniejszej Polityce Prywatności, wynikają z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a zapisy niniejszej Polityki Prywatności w żaden sposób nie ograniczają tych praw.
  3. Administrator w celu zapewnienia wysokiego poziomu ochrony danych osobowych będzie podejmował regularne działania mające na celu przegląd niniejszej polityki prywatności i dokonywania jej zmian, w sytuacji zmiany zakresu przetwarzanych danych osobowych, technologii przetwarzania tychże danych osobowych, a także w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów prawa bądź też wytycznych w zakresie ich stosowania.

KLAUZULA INFORMACYJNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH – MONITORING WIZYJNY

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE.L.2016.119.1) – dalej RODO informuję się, że:

  1. Administratorem danych nagrywanych za pośrednictwem kamer systemu monitoringu wewnątrz
    i na zewnątrz budynku jest Krzysztof Ziober prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Biuro Rachunkowe Krzysztof Ziober, ul. Krakowska 176, 33-100 Tarnów, NIP: 9930378588, REGON: 121191800. Kontakt z Administratorem możliwy jest za pomocą operatora pocztowego na adres: ul. Krakowska 176, 33-100 Tarnów lub za pomocą adresu poczty elektronicznej: e-mail:IOD@kancelaria-ziober.pl.
  2. Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku będą przetwarzane w celu zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa oraz ochrony dóbr i mienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora.
  3. Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku będą przekazywane wyłącznie osobom upoważnionym przez Administratora. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych w postaci wizerunku będą podmioty uprawnione do ich uzyskania na podstawie powszechnie obowiązującego prawa, podmioty realizujące zadania publiczne na podstawie odrębnej umowy powierzenia danych osobowych, podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora w związku z prowadzeniem monitoringu, osoby poszkodowane w sytuacjach zarejestrowanych przez system.
  4. Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku będą przechowywane przez Administratora przez okres nie dłuższy niż 14 dni. Po upływie tego czasu zarejestrowany materiał zostanie trwale nadpisany przez nowe dane. Okres przetwarzania może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w postaci wizerunku będzie niezbędne do ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń albo obrony przed takimi roszczeniami, przez Administratora.
  5. Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy i do organizacji międzynarodowych.
  6. Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku będą przetwarzane w sposób ręczny lub automatyczny, nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
  7. Administrator pragnie zapewnić Panią/Pana, że wszystkim osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, przysługują odpowiednie prawa wynikające z RODO, w tym przede wszystkim: prawo dostępu do nagrania danych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia, oraz inne uprawnienia w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami. Korzystania z wyżej wskazanych uprawnień, nie może jednak naruszać praw osób trzecich.
  8. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

10. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej
i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

Klauzula informacyjna na potrzeby rekrutacji

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH KANDYDATÓW DO PRACY

sporządzona na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administrator

Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Krzysztof Ziober prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Biuro Rachunkowe Krzysztof Ziober, ul. Krakowska 176, 33-100 Tarnów, NIP: 9930378588, REGON: 121191800 (zwany dalej Administratorem lub ADO).

Kontakt z Administratorem:

Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można się kontaktować:

  • pisemnie na adres: Biuro Rachunkowe Krzysztof Ziober, ul. Krakowska 176, 33-100 Tarnów, z dopiskiem „IOD”,
  • elektronicznie: iod@kancelaria-ziober.pl.

Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane osobowe także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana
w dowolnym czasie. Odwołanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.

Podanie dobrowolnych danych nie ma wpływu na możliwość udziału w procesie rekrutacji.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO w zw. z art. 221 §1 i §2 ustawy z dnia 26.06.1974 roku Kodeksu Pracy. 

Odbiorcy danych osobowych

Podane przez Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia aktualnych jak i przyszłych rekrutacji na stanowisko, na które Państwo aplikują, lub do czasu cofnięcia wyrażonej zgody, przez upoważnionych pracowników i współpracowników Administratora oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty trzecie takie jak: dostawcy usług IT i usług związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi upoważnione przez ADO na podstawie odrębnej umowy i działające zgodnie z jego poleceniami.

 Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji, nie dłużej jednak niż 12 miesięcy od dnia ich przekazania.
W przypadku wyrażonej przez Państwa odrębnej zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą przetwarzanie przez 24 miesiące od dnia zakończenia procesu rekrutacji.

Prawa osób, których dane dotyczą

Na podstawie i z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z art. 15-22 RODO mają Państwo :

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa)

Profilowanie

Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu.

Przekazywane danych poza Europejski Obszar Gospodarczy

Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221  Kodeksu Pracy tj. imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowej, przebieg dotychczasowego zatrudnienia; jest niezbędne, aby uczestniczyć
w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

Załączniki:
1) Oświadczenie dot. zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji.

[DO POBRANIA] Zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych
po zakończeniu rekrutacji